اثرات مخرب خورشید زمستانی بر سلامت کودکان

این موضوع تقریبا بر کمتر کسی پوشیده است که اشعه ها می توانند پوست انسان را بسوزانند اما باید بدانید که اشعه خورشید می تواند لایه های بیرونی چشم را نیز بسوزاند.

برف زمستانی تا 80٪ بیشتر از آب، شن و ماسه، سیمان، چمن، یا خاک اشعه های خورشید را بازتاب می دهد . نور خورشید منعکس شده بوسیله برف بسیار روشن تر و با شدت بیشتری بازتابش می یابد.

فعالیت های زمستانی در فضای باز خطرات ناشی از اثرات مخرب نور خورشید را افزایش می دهد .

مناطق مرتفع تاثیرات مخرب تری از نور خورشید را دارند. از آنجایی که در ارتفاعات بالاتر اتمسفر لایه های باریک تری دارد کمتر می تواند نور خورشید را فیلتر کند و اثات مخرب به مراتب بیشترند.

اشعه UV که منعکس شده از برف و یخ ممکن است باعث مشکلاتی چون کور برفی شود. در این حالت کودک نشانه هایی از قبیل چشمک زدن بیش از حد یا ناخوشایند، سوزش، خشکی و قرمزی چشم را نشان دهد که این علائم گاهی اشتباها به باد یا سرما نسبت داده می شوند.

پوشاکی مانند: کلاه های محافظ، روسری و کرم های ضد آفتاب و عینک آفتابی محافظت کننده های خوبی  در مقابل نور خورشید هستند

والدین باید بدانند که اگر چه اثرات مخرب تاثیر اشعه خورشید ممکن است پس از چند روز از بین رفته و شکل ان به حالت عادی در بیاید اما آسیب هایی ناشی از ان دائمی است و ممکن است سالها بعد خود را به صورت آب مروارید آشکار سازد لذا والدین باید اهمیت استفاده از عینک های آفتابی و ابزارهای پیشگیرانه را برای مراقبت از چشم به کودکانشان بیاموزند

 

آمنه دقیقی خداشهری

روانشناس کودک و نوجوان

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

×

مرکز مشاوره کودشا

× نیاز به مشاوره دارید ؟