آیا کودکم به روانشناس کودک نیاز دارد؟

نوشته شده توسط: آمنه دقیقی خداشهری/ روانشناس کودک و نوجوان

 

مقالات مرتبط

 

کودکی دوران پر تلاتمی است که اگر چه همه ما بزرگترها آنرا تجربه کرده ایم اما به واقع از درک بسیاری از جوانب آن ناتوان و با زبان واقعی فرزندانمان بیگانه ایم. به طوری که گاهی به نظر می رسد با موجوداتی بیگانه و غیر زمینی روبرو هستیم. همه ی این تضادها که خود را در رفتارهای کودک و والدین به نمایش می گذارد ممکن است لحظات سخت و غیر قابل پذیرشی را برای والد و کودک در پی داشته باشد. دنیای امروز دنیای علم و عمل است که در کنکاش همه ی زوایای زندگی سعی در یافتن مسائل و مشکلات وجودی بشر و یافتن بهترین راه حلهای ممکن دارد. یکی از مهمترین حیطه های علمی پیرامون موضوع رفتار و روح و روان کودک، روانشناسی کودک است که با شناخت گوشه گوشه ی رفتارهای این موجود دوست داشتنی سعی در حل مشکلات  همراه و شیرین تر نمودن زندگی به کام همراهان دارد. در واقع امروزه به سبب گستردگی دانش و افزایش نیازهای بشری بسیاری از والدین  فاقد اطلاعات تخصصی و صلاحیت لازم برای برخورد با مشکلات، ناسازگاریها و اختلالات روحی ، روانی و اثرات و پیامدهای رفتاری پیش روی کودکانشان هستند.

مواردی از قبیل پرخاشگریها، اضطراب، افسردگی، ترس، بی قراری، مشکلات خواب، مشکل در غذا خوردن، مشکلات دفع، لجبازی، تنبلی، کمبود توجه ، بیش فعالی، حسادت، کمرویی، دروغگویی، رفتارهای ضد اجتماعی،  مشکلات ذهنی و یادگیری، تاخیرات رشدی یا پسرفت در تواناییها، مشکلات گفتار و زبان و…که حل هریک از این موارد مستلزم تخصص و شناخت همه ی زوایای آن است.

متاسفانه در سالهای گذشته و هم اکنون نیز در برخی مناطق دورافتاده و بدونه آگاهی به دلیل باورهای غلطی که در مورد سلامت روان و علت مراجعه به متخصصان آن وجود داشته و دارد، بسیاری از کودکان با بسیاری از مشکلات پیرامونی مورد بی توجهی در رسیدگی به مشکلات روحی و روانی شان قرار می گیرند و والدین از مراجعه به روانشناس کودک خود داری می نمودند اگر چه امروزه به سبب رشد آگاهی و تحصیلات در بسیاری از شهرها و فرهنگ ها این باور غلط اصلاح شده است اما لازم به تاکید و اطمینان بخشی به همه ی اقشار جامعه به خصوص والدین است که بدانند استفاده از تخصص یک روان‌شناس نه تنها نشانه ناتوانی و ضعف روجی و روانی آنها نیست بلکه ضمن تایید سطح بالای درک ایشان باعث جلوگیری هر چه سریعتر از پیامدهای تخریبی پیش رو نیز می گردد. لازم به تاکید دوباره است که گاهی غفلتهای شما نسبت به موضوعات به نظر بی اهمیت در قبال کودک دلبندتان می تواند پیامدهای جبران ناپذیری را در آینده متوجه وی نماید که به مراتب کنارآمدن با آن سخت تر و طولانی تر خواهد بود.

پس به همه ی تغییرات و رفتارهای کودکمان توجه و در اسرع وقت با متخصص روانشناسی کودک در خصوص موضوع مشورت نماییم/ موفق و پیروز باشید.

 

بخش مشاوره کودک شهر مجازی کودشا با مشاوران و روانشناسان مجرب و متخصص کودک و خانواده  انواع خدمات روانشناسی را به کودکان، مراکز آموزشی و تحقیقاتی ارائه می کند.

به بخش مشاوره ما وارد شوید و با توجه به موضوع خود از انواع خدمات مشاوران روانشناسی کودک، خانواده، ازدواج، کاردرمانی و گفتاردرمانی ما بهره مند شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

×

مرکز مشاوره کودشا

× نیاز به مشاوره دارید ؟